2019-1-CZ01-KA201-061346
ECHRE:2019-2021
Erasmus+KA201
Yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve işgücünün ortak bir pazardaki serbest dolaşımı, AB’nin gelişmesi ve vatandaşlarının mutlu bir yaşam sürmesi için en iyi yoldur. Bununla birlikte, son zamanlarda birçok zorluk yaşandı, bunlardan biri, hem AB vatandaşları hem de göçmenler için kimlik sorununa neden olan farklı kültürler arasındaki yüzleşmeye tanık olduğumuz göçmen kriziydi. Kişisel, ulusal veya uluslararası seviyeden başlayarak kimliğimizin birçok katmanına sahibiz. Kimliğimizi sürekli şekillendiriyor, köklerimizi arıyor, aynı zamanda değerlerimizi ve inançlarımızı seçiyoruz. Avrupalı vatandaşların ortak kimlikleri hakkında, Avrupa’da bulunan büyük kültürel mirastan öğrenecekleri çok şey var. Öğretmenler, mevcut ve gelecekteki sorunlu durumlara daha fazla anlayış getirebilecek kimlik düşüncesini, katılım fikirlerini ve öğrencilerinin veya öğrencilerin eleştirel düşünmelerini etkileme konusunda eşsiz bir şansa sahipler. Ancak, öğretmenlerin bu bağlamda desteğe ihtiyacı var. Öğrencilerin Avrupa ruhunu ve sunduğu kültürel değerleri tanıyarak ve birçok yönden desteklenerek düşünme biçimlerini geliştirmeleri, en iyi uygulamaları paylaşmaları, uygun kaynakları edinmeleri gerekir. Avrupalılar için kültürel miras, tarihçiler ve genetikçilerin de kanıtladığı gibi bazıları uzak bölgelerden gelen insanlarla; şekiller , desenler, müzik ve danslar yani kültürel değerler arasındaki benzerlikleri sunarak toplumlar arasındaki kardeşliği ispatlar. Bunun için iki kaynağa dayanıyoruz: Avrupa kültürel mirasının zenginlikleri ve öğretmenlerin zenginliklerini ve içsel değerleri yayma yetenekleri. Amacımız, sadece eş-vatandaşlar arasında değil, aynı zamanda farklı ülkelerden gelen vatandaşlar arasında da uyumu arttırmak olduğundan, kültürel mirasları paylaşmak ve kalıp yargıları veya önyargıları ortadan kaldırmak için uluslararası düzeyde işbirliği yapmamız gerekiyor.
Bu bağlamda proje hedefleri:
Öğretmenlerin sınıfta kültürel çeşitliliği ele alarak, kültürler arası paylaşımı ve farklı geçmişe sahip öğrenciler ile karşılıklı anlayışı teşvik ederek, farklı kültürel ifadelerin ve davranışların insan hakları açısından aynı sonuçlara yol açabileceğini vurgulayarak öğretimi güçlendirmelerini sağlamak…
Öğretmenlerin ve öğrencilerin, teknoloji ve küreselleşme yoluyla bilginin demokratikleşmeyi olumlu yönde etkilediği bir çağda, zamanımıza ve gelişimimize uygun kültürel farklılıklarla uyum içinde olmalarını ve ilerici davranışları teşvik etmelerini sağlamak…
Öğretmenlerin Avrupa mirasını ve değerlerini, farklı ülkelerdeki kuruluşlar arasında, okullar, müzeler ve kültürel-sosyal dernekler olarak işbirliği yaparak ekonomik büyüme, iş yaratma ve sosyal uyum için güçlü bir şans olarak kullanmalarını sağlamak…
Öğrencilerin kültürel miras hakkında farkındalığını artırmak ve eğitim kaynağı olarak kullanılmasını desteklemek..
Kültürel mirasın kullanımına dayalı açık eğitim kaynakları oluşturma, eğitime BİT entegrasyonu ile destek kazandırmak…
Yeni becerilerin kazanılması yoluyla öğretmenlik mesleğinin güçlendirilmesi ve toplumdaki öğretmen rolünün öneminin tanınması…
Kapsayıcı eğitimi teşvik etmek ve sosyal uyumu güçlendirmek, tüm Avrupa vatandaşlarının ortak değerleri ve çıkarları olduğunu hatırlatan;
Avrupa kültürel mirası / değerleri ile Avrupa Birliği’nden gerçek bir olasılık arasındaki güç bağlantısını desteklemek ve yaymak.
Proje Koordinatörü:
- ZS Opava, Vrchni 19 – po -Opava, Çek Cumhuriyeti
Proje Ortakları:
- Opavská kulturní organizace po – Opava , Çek Cumhuriyeti
- Paydaş Eğitim Kültür ve Sanat Derneği-Zonguldak ,Türkiye
- Kocasinan Sümer Fen Lisesi -Kayseri, Türkiye
- Lıceul Tenologıc Elıe Radu – Botosani , Romanya
- Muzeul Judetean Botosani -Botosani, Romanya
- Eurinnet -Rome, İtalya
- Liceo Statale “G. Lombardo Radice” , Katanya, İtalya