2020-1-HU01-KA201-078743
- Proje Başlangıç Tarihi:01.09.2020
- Project Bitiş Tarihi:01.08.2023
- Toplam Bütçe: 218 997,00 EURO
Proje Koordinatörü:
Kaposvar University-Hungary
Proje Ortakları:
Hacettepe University (HU) – Turkey
Johannes Kepler University (JKU) – Austria
University of Jyväskylä (JYU) – Finland
Paydaş Eğitim Kültür ve Sanat Derneği,Turkey
STEAM alanlarının öğrenme sürecine disiplinler arası entegrasyonu son yıllarda ortaya çıkmış olan bir kavramdır. Gün geçtikçe gelişmekte olan bu olgu, bilgi yüzyılında sahip olunması gereken yeni beceriler ve temel yetkinlikler başlığı altında birçok eğitim politikası raporunda yer almaktadır. Son zamanlarda yapılan çalışmalar, entegrasyon ihtiyacının altını çiziyor olsa da, uygulama alanında hala bir boşluk bulunmaktadır. İlgili literatür, teorinin uygulamaya geçmesi hedefinde entegrasyon sürecinin en önemli faktörlerinden bazıları olarak şunları göstermektedir 1) öğretmenlerin bilgi, beceri ve deneyimleri 2) altyapı, platformlar ve araçlar, 3) eğitim kaynakları. Bu projede, bu faktörlere hizmet etmek için dört fikri çıktı (IO) ve beş çoğaltıcı etkinlik (ME) planlanmaktadır. Hedef grup, öğretmenler, bazı durumlarda aday öğretmenler, öğretmen eğitimcileri, araştırmacılar ve öğrenciler olacaktır. Proje çerçevesinde, proje süresince en az 500 katılımcının fikri çıktılar ve çoğaltıcı etkinlikler aracılığıyla birinci derece yararlanıcı olması beklenmektedir.
Çoğaltıcı etkinlikler, her ortak kuruluş tarafından gerçekleştirilecek olan öğrenme-öğretme-eğitim (LTT) etkinlikleridir. İlk çoğaltıcı etkinlik, seçilen bildirilerle e-kitabın (IO4) içeriğine katkıda bulunacak olan STEAM Eğitimi üzerine bir konferans olacak. Bir diğer çoğaltıcı etkinlik, sanatın STEM eğitimine entegrasyonu üzerinde çalışan öğrenciler, öğretmenler ve akademisyenleri hedef alırken, diğerleri çeşitli konularda düzenlenecek olan bir dizi STEAM atölyesini içermektedir. Bu bağlamda çoğaltıcı etkinliklerin projeye bir çıktı olarak hizmet ettiğini söylemek mümkündür. Etkinlikler, çıktılar kadar nitelikli olacaktır ve bunların LTT etkinlikleri olarak planlanması nedeniyle katılımcı sayısı konusunda bir sınır olmayacak, tüm etkinlikler katılmak isteyen herkese açık olacaktır.
Proje, herkese açık olması ve ortaklarının seçimii ile öne çıkmaktadır. Tüm fikri çıktılar GeoGebra gibi 20 yıllık geçmişe sahip güçlü bir markanın garantisi altında açık ve sürdürülebilir olacaktır. Konsorsiyumun sağlam bir stratejik ortaklık ile kurulduğunu söylemek mümkün. Kaposvár Üniversitesi, STEM alanlarının eğitimi konusunda çalışmaktadır ve GeoGebra aracılığıyla eğitim materyali geliştirme konusunda deneyimlidir. Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Eğitimi ve Öğretim Teknolojileri Bölümü oyunlaştırma, çevrimiçi öğrenme, eğitim kaynakları ve eğitime BİT entegrasyonu alanlarında uzmanlaşmıştır. Johannes Kepler Üniversitesi STEM Eğitimi Bölümü, GeoGebra’nın arkasındaki teknik güç olma özelliğine sahiptir ve hem STEM eğitimi hem de GeoGebra üzerine araştırmalar yapmaktadır. Jyväskylä Üniversitesi, özellikle sanatın STEM’e entegrasyonu konusunda çalışmaktadır ve öğrencileri ve öğretmenleri tecrübe yoluyla eğitme alanında uzmanlaşmıştır.