Başlangıç tarihi: 01.01.2021
Bitiş tarihi: 31.12.2023
PROJE ÖZETİ
Mesleki eğitim, dünyadaki eğitim ve öğretimin en önemli ayaklarından biridir. Ne yazık ki diğer tüm eğitim biçimleri ve programları gibi mesleki eğitim de COVID-19 pandemisi nedeniyle geçtiğimiz yılın büyük bir bölümünde uzaktan eğitim olarak verilmeye devam ediyor. UNESCO verilerine göre 144 ülke eğitimlerini askıya aldı veya uzaktan eğitime geçerek 1,3 milyardan fazla öğrenciyi etkiledi. Ülkeler, virüs bulaşma riskini azalttığı ve fiziksel alan gerektirmediği için uzaktan eğitime özel bir önem vermişlerdir. Ancak mesleki eğitimde dijital içeriğin olmaması ve öğretmenlerin mesleki uygulamalarını gerçekleştirirken karşılaştıkları zorluklar uzaktan eğitimin yürütülmesinde önemli sorunlar olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca AB ve UNESCO tarafından açıklanan raporlarda uzaktan eğitimde öğrencileri ölçmenin ve değerlendirmenin zor olduğu belirtilmektedir. Bunun için hem uzaktan hem de eğitimde kullanılabilecek yenilikçi ölçme ve değerlendirme sistemleri geliştirilmelidir. Araştırmalar ve öngörüler doğrultusunda gelecekte IoT teknolojilerinin bugüne kıyasla çok daha önemli bir kullanım boyutuna ulaşacağı ve IoT pazarının bu doğrultuda önemli ölçüde büyüyeceği inkar edilemez. Bu nedenle IoT alanında nitelikli çalışanlara ihtiyaç duyulacaktır. Ancak kaliteli ve işgücü piyasasının gerektirdiği özelliklerde öğrenciler yetiştirebilmek için yenilikçi IoT ders materyallerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Yapılan araştırmalar ve ihtiyaç analizi sonuçları bu konuda büyük bir eksiklik olduğunu göstermektedir. Projemizde IoT alanında ihtiyaç duyulacak öğrencilerin yetiştirilmesi için öğretmen ve öğrenci merkezli fikri çıktılar geliştirilecektir. Geliştirilen entelektüel çıktılar ile öğretmen ve öğrencilerin nitelikleri artacaktır.
Koordinatör: European Training Center Copenhagen
Ortaklar:
GT-ARC GEMEINNUTZIGE GMBH
Esquare
PAYDAS EGITIM KULTUR VE SANAT DERNEGI
UC LIMBURG
EPRALIMA
Centro San Viator