2020-1-BE02-KA201-074681
Öğretim Sürecini Oyunlaştırma Yolunda
Proje Başlama Tarihi: 2020-09-01
Project Bitiş Tarihi: 2023-08-31
Toplam Bütçe: 221.400,00 EUR
Koordinatör:
UC LIMBURG,Belgium
Ortaklar:
Paydaş Eğitim Kültür ve Sanat Derneği,Turkey
Hacettepe University,Turkey
Valencia International University,Spain
Avrupalı öğretmenlerin bilgi, beceri ve tutumları çok önemlidir. Günümüzün dijital neslinde oyunlaştırma, belirli davranışları teşvik etmek ve öğrencilerin bilgi ve becerileri edinme motivasyonunu ve katılımını artırmak için popüler bir taktik haline gelmiştir. Oyunlaştırma, iş dünyasında pazarlama stratejilerinde yaygın olarak yer bulmasının yanı sıra, şu anda birçok eğitim programında da uygulanmakta ve eğitimcilerin hedeflere ulaşma ile öğrencilerin eğitim ihtiyaçları arasındaki dengeyi bulmalarına yardımcı olmaktadır.
Kapp’e göre oyunlaştırma, ” oyun temelli mekanik, estetik ve oyun düşüncesini, insanları dahil etmek, eylemi harekete geçirmek, öğrenmeyi teşvik etmek ve sorunları çözmek için kullanmaktır.” (Kapp, 2012) Rozetler, liderlik tabloları, ilerleme grafikleri, puanlar bu oyun öğelerinin bazı örnekleridir.Oyunlaştırmanın eğlenceyi,dahil olmayı, motivasyonu, katılımı ve öğrenmeyi arttırdığı araştırmalarla kanıtlanmıştır. (Cheong, Cheong ve Flippou , 2013; Su ve Cheng, 2015; Tsay, Luo, 2018; Subhash ve Cudney, 2018). Oyunlaştırma aynı zamanda, farklı eğitim sistemlerinde kullanılabilen, öğretmenlerin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanabilen ve öğretmenlerin uygulamalarına geniş çapta yayılabilen uluslararası bir araçtır. Her ülkenin farklı öğretim yöntemleri ve oyunlaştırmayı kullanmanın farklı yolları bulunmasından dolayı uluslararası düzeyde bir ortaklık oluşturmak ve öğrenme ortamında oyunlaştırmanın uygulanmasıyla bağlantılı en iyi uygulama ve fikirleri paylaşmak oldukça gerekli ve yararlıdır.
GATE, öğretmenlerin öğretim sürecinin etkinliğini artırmalarını sağlayabilmeleri için öğrencilerin öğrenme sürecine yönelik tutumlarını geliştirebilmeleri ve öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırabilmelerini sağlayacak bir dizi yenilikçi oyunlaştırma araçları ve uygulamaları ile tüm ders alanlarında (ilköğretimden yüksek öğretime) onları desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda hedeflenen çıktılar şunlardır;
1) Web tabanlı bir Oyunlaştırma AraçKiti (GTK)
2) Oyunlaştırma Üzerine Çevrimiçi Açık Kurs (OOC)