2020-1-EE01-KA201-077890
Başlangıç tarihi:2020-12-30
Bitiş tarihi: 2022-12-29
Toplam bütçe:257.968 AVRO
KOORDİNATÖR:
TALLINN ÜNİVERSİTESİ,ESTONYA
ORTAKLAR:
UC LIMBURG ÜNİVERSİTESİ,BELÇİKA
PAYDAŞ EĞİTİM KÜLTÜR VE SANAT DERNEĞİ,TÜRKİYE
ANS Egitim Hizmetleri Yonetim Danismanligi Limited Sirketi,TÜRKİYE
GOETEBORGS ÜNİVERSİTESİ,İSVEÇ
WISSENSCHAFTSLADEN BONN EV,ALMANYA
PROJE ÖZETİ
İklim değişikliği, zamanımızda insanlığın karşı karşıya olduğu en büyük zorluklardan biridir. 21. yüzyılda iklim bilimcileri, Dünya’nın sıcaklığının 20. yüzyılda olduğundan çok daha fazla artmaya devam etmesini bekliyorlar. Bu, ekonomik refah, insan ve çevre sağlığı ve ulusal güvenlik dahil olmak üzere insan toplumunun hemen her yönünü etkileyecektir. Bu yeni sürdürülebilir toplumu inşa etmek hepimizin görevidir. Ayak izimizin gerçekte ne olduğunu tam olarak anlamalıyız. Ancak o zaman farklı şeyler yapmaya başlayabilir ve bir İklim Okuryazarlığı Topluluğu yaratabiliriz.
Eğitim, iklim değişikliğine küresel tepkinin temel bir unsurudur. İnsanların küresel ısınmanın etkisini anlamasına ve ele almasına yardımcı olur, gençler arasında “iklim okuryazarlığını” artırır, tutum ve davranışlarındaki değişiklikleri teşvik eder ve iklim değişikliği ile ilgili eğilimlere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Eğitimin iklim değişikliğinin zorluklarını ele almadaki rolü giderek daha fazla kabul görse de, okullardaki müfredat ve öğretim, genç nesilleri bugünün ve geleceğin iklim değişikliği zorluklarıyla başa çıkma stratejileriyle donatmaktan hala uzaktır. Proje,
Aşağıdakileri fikri çıktıları geliştirerek iklim okuryazarlığı düzeyini yükseltmek için Avrupa okullarındaki öğrencilere etkili bir şekilde koçluk yapmak için öğretmen profillerini geliştirmeyi amaçlamaktadır:
1. İklim Okuryazarlığı için Eğitim İçeriği
2. Öğretmenlerin okullarda iklim okuryazarlığını teşvik etmesine olanak tanıyan Çevrimiçi Ders
3. Çevrimiçi Öğretmen Topluluğu
Hedef yararlanıcılarımıza ulaşmak ve hedeflerimize ulaşmak için proje kapsamında üç adet fikri çıktı geliştirecek, uygulayacak, yayacak ve değerlendireceğiz.Proje ortaklığı Estonya, İsveç ve Belçika’dan üç üniversite, Almanya ve Türkiye’den iki sivil toplum kuruluşu bir eğitim şirketi olmak üzere altı farklı kuruluş arasında sektörler arası bir şekilde kurulmuştur.